Naujienos

Atgal

Keleivių aptarnavimas +370 5 2344444 I–IV nuo 7:00 iki 15:45 val V iki 14:30 val

Plačiau

Tvarkaraščiai

Plačiau

Atsiliepimai

Plačiau

Ieškome vairuotojų

Plačiau

„Vilniaus viešojo transporto“ vairuotojams: nuo poilsio namelių iki ilgesnių pertraukų ir naujų troleibusų

2022 12 14

Didesni atlyginimai, ilgesnės pietų pertraukos, patogesnė poilsio infrastruktūra, pakeisti viešojo transporto grafikai, naujos transporto priemonės – tai vieni iš daugelio „Vilniaus viešojo transporto“  (VVT) žingsnių, siekiant geresnių darbo sąlygų savo darbuotojams.

„Šiandien streiko fone girdime komentarus, kad derybos vyksta dėl darbuotojų darbo sąlygų gerinimo, tačiau norime akcentuoti, kad jos vyksta dėl kolektyvinės sutarties. Per beveik dvejus metus bendrovės iniciatyva be profsąjungos įsitraukimo buvo daug nuveikta siekiant geresnių darbo sąlygų mūsų komandos nariams. Dar prieš streiką buvome sutarę ir pradėję įgyvendinti esminius darbuotojų poreikius – kėlėme atlyginimus, ilginome pietų pertraukas, pradėjome įrengti patogias poilsio patalpas“, – sako Darius Aleknavičius, „Vilniaus viešojo transporto“ vadovas.

Atlyginimai kelti tris kartus

Nuo 2021 m. rugsėjo atlyginimai vairuotojams buvo kelti tris kartus. Pirmąjį kartą – pernai rugsėjį – buvo skirta 780 tūkst. eurų mažiausiai uždirbantiems. Šių metų balandį atlyginimų didinimui skirta 3,2 mln. eurų, o šių metų lapkritį – dar 3,2 mln. eurų.

Šiuo metu vidutinis vairuotojų atlygis siekia 2015 eurų prieš mokesčius – tai yra daugiau už kitų rinkos žaidėjų siūlomą atlygį ir vidutinį Vilniaus gyventojų darbo užmokestį.

Taip pat atsisakyta sistemos, pagal kurią dalį žalos už vairuotojų padarytus eismo įvykius turėdavo padengti patys vairuotojai iš savo darbo užmokesčio. Tai sumažino vairuotojams finansinę naštą ir patiriamą streso lygį bei padidino jų pajamas. VVT skaičiuoja, kad per daugiau nei metus tokio pobūdžio žala sudarė virš 72 tūkst. eurų.

Nauji poilsio nameliai vairuotojams

Taip pat šiemet pradėti įrenginėti poilsio ir pietų nameliai. Planuojama, kad iš viso 2023 m. bus 11 tokių namelių, tokiose lokacijose kaip Kaimelio žiedas, Parko gatvė, Žvėryno „Park and ride“ ir t. t. Šiuo metu rekonstruojamas poilsio namelis Dariaus ir Girėno gatvėje. Projekte bendrai numatyti 54 vietos.

Taip pat yra dažniau valomi VVT priežiūroje esantys nešiojamieji tualetai. Tose vietose, kuriose nėra tualetų, sudaromos sutartys su ten esančiomis įstaigomis, kad vairuotojai galėtų naudotis jų infrastruktūra.

Kokybiškas poilsio ir pietų laikas

Siekiant kokybiškų vairuotojų pertraukų, pakoreguoti net 90 proc. viešojo transporto grafikų. Nors pasitaiko situacijų, kai vairuotojas lieka be pietų, vis dėlto tai tik vienetiniai atvejai. Lapkričio mėnesį pietų pertraukų neturėjo 63 atvejai iš beveik 10 tūkst.

Pakoregavus grafikus, pokytis akivaizdus – daugiau kaip dvigubai padidintas pertraukų skaičius iki 45 min. (nuo 15 iki 34 proc.), o 30 min. pietų pertraukos užtikrinamos 92 proc. atvejų.

„Toliau renkame darbuotojų atsiliepimus ir koreguojame grafikus taip, kad darbuotojai spėtų kokybiškai pailsėti. Be to, sutarėme su profsąjunga, kad tais retais atvejais, kai dėl, pavyzdžiui, avarijos mieste ar sudėtingų eismo sąlygų vairuotojų pertrauka bus trumpesnė nei 30 min., mokėsime vairuotojams po 10 eurų kompensaciją“, –  sako D. Aleknavičius.

Modernios ir saugumą užtikrinančios darbo vietos

Siekdama sudaryti geresnes sąlygas tiek darbuotojams, tiek keleiviams per kelis pastaruosius metus VVT jau atsinaujino 256-iomis moderniomis transporto priemonėmis – tai sudaro daugiau nei pusę viešojo transporto parko. Artimiausiu metu parką papildys nauji autonominės ridos troleibusai.

„Naujieji autonominės ridos troleibusai bus ypač pažangūs keleivių ir vairuotojų saugumo klausimais bei turės atitikti papildomas saugumo normas. Troleibusai turės būti sertifikuoti dėl vairuotojų darbo vietos (kabinos) ir transporto priemonės konstrukcijos saugumo“, – sako D. Aleknavičius.

Kabina privalės būti išbandyta nuo eismo įvykių ir kontaktinių smūgių iš šono, priekio ir stogo, pati konstrukcija – nuo virtimo grėsmių. Taip pat naujuose troleibusuose vietoje galinio vaizdo veidrodėlių bus įrengtos specialios galinio vaizdo stebėjimo kameros, kurios leis greičiau sureaguoti į pėsčiųjų perėją netikėtai įžengus pėsčiajam ar kelyje staigiai atsiradus nenumatytai kliūčiai.

Naujų autonominės ridos troleibusų atnaujintas pirkimas bus paskelbtas dar šiais metais – gruodžio 23 d.