Prieš keletą mėnesių „Vilniaus viešojo transporto“ vadovavimą perėmęs Darius Aleknavičius rimtai ėmėsi darbų, o jų rezultatus jau greit pajus ir darbuotojai. Artimiausiu metu bus įgyvendintas pirmasis naujosios atlygio politikos etapas, kuris palies didžiausią įmonės dalį – autobusų ir troleibusų vairuotojus. Darbo užmokesčio kėlimui planuojama skirti 740 tūkst. eurų.
Gerėjanti motyvacinė sistema
Praėjusią savaitę įvykusiame ne eiliniame valdybos posėdyje, bendrovės generalinis direktorius Darius Aleknavičius kartu su komanda iškėlė klausimą dėl autobusų ir troleibusų vairuotojų atlyginimo kėlimo: „Dėl pandemijos šiuo metu įmonė patiria nemažus finansinius sunkumus, tačiau radome sprendimą, kaip didinti motyvaciją dėl sumažėjusios ridos atlyginimų pokyčius pajutusiems darbuotojams. Ir valdybos nariai tam pritarė. Tai pirmasis, bet itin svarbus žingsnis link visiems darbuotojams palankios atlygio politikos įgyvendinimo.“
Bendrovės vadovas teigia, kad naujoji atlygio politika palies daugiau nei pusę vairuotojų, kurių šiuo metu bendrovėje dirba daugiau nei 1200. 1-3 metų darbo patirtį turintiems vairuotojams planuojama skirti stažo priemokas, kurių anksčiau jie negaudavo. Taip pat daliai vairuotojų bus keliamos kvalifikacinės klasės. Tikimasi, kad šios priemonės padės padidinti ir išlaikyti darbuotojų motyvaciją, išsaugoti gerus veiklos rezultatus pasiekiančius darbuotojus.
Svarbu mažinti atskirtį tarp darbuotojų
„Mažiau nei 3 metus dirbantys vairuotojai jaučia didžiausią atlyginimų skirtumą ir dėl sumažėjusios ridos – žemesnį atlyginimą. Taip pat matome, kad dėl to gana sudėtinga pritraukti naujus darbuotojus. Tikimės, kad šie pokyčiai leis užtikrinti, jog naujų vairuotojų, kurių šiuo metu bendrovėje trūksta, pagrindine atsisveikinimo priežastimi nebebūtų ryški finansinė atskirtis tarp mažiausiai ir daugiausiai uždirbančių kolegų.
Vienas pagrindinių tikslų šiuo metu – profesionalios vairuotojų bendruomenės auginimas, motyvacinės sistemos tobulinimas ir gerėjančios darbo sąlygos be išimties visiems bendrovės darbuotojams“, - teigia Darius Aleknavičius.
Tolimesniems atlygio pokyčiams taip pat ruošiamasi. Įmonės valdyba įpareigojo bendrovę nuosekliai įgyvendinti atlygio politikos nuostatus, atliekant esminius atlygio sistemos pokyčius bei parengiant detalų veiklos procesų ir resursų optimizavimo planą. Manoma, kad į darbuotojų motyvavimą orientuota atlygio politika užtikrins „Vilniaus viešojo transporto“ kaip darbdavio patrauklumą, padidins veiklos efektyvumą bei konkurencingumą rinkoje.